Nota de Premsa: El Centre Delàs d’Estudis per la Pau impulsa a Sant Cugat una moció de rebuig a la producció i venda d’armes que alimenten els conflictes d’on fugen els refugiats

Des del Centre Delàs d’Estudis per la Pau hem impulsat una moció a Sant Cugat del Vallès per a la regulació del comerç d’armes/empreses productores d’armament a nivell local, des de la premisa que moltes de les exportacions de material militar guarden una correlació directa amb els conflictes armats dels quals fugen les persones refugiades.

La xifra de refugiats morts del passat 2016 – 4700 casos coneguts de persones que han mort creuant el mar Mediterrani – és més alta que la de l’any 2015, tot i que el nombre total de refugiats que entren a Europa hagi decaigut per les polítiques de seguretat fronterera de la UE, que es basen en interceptar-los a les rutes migratòries més comuns, promovent així l’empresa de rutes cada cop més perilloses. En el que portem de 2017, la xifra de víctimes mortals conegudes al Mediterrani s’eleva a gairebé 1000.

Totes aquestes persones fugen de conflictes armats que es duen a terme, en molts casos, amb l’armament importat de països d’Occident. Dins el rànquing de països exportadors d’armes, Espanya se situa a la 7ª posició a nivell mundial, i a la 4ª a l’Orient Mitjà, un territori que pateix conflictes sagnants a 5 dels seus 14 països.

Tant a nivell europeu com espanyol existeixen legislacions per assegurar una regulació i control en les destinacions del comerç d’armes. No obstant això, la recerca que duem a terme ens mostra com es continua autoritzant l’exportació de les nostres armes a països en situació de conflicte armat i d’inestabilitat. Per tant, no podem obviar que moltes de les guerres actuals s’estan alimentant i perpetuant amb el subministrament d’Occident, dins el qual l’Estat Espanyol hi juga un rol important.

És per això que, des del Centre Delàs d’Estudis per la Pau, estem promovent una moció de rebuig a la producció i venda d’armes que alimenten els conflictes dels quals fugen les persones refugiades, que busca la complicitat de les forces polítiques de la localitat. En aquest sentit, la moció, que ja ha estat entrada i es votarà en el Ple municipal del proper dilluns 17 de juliol, vol assolir el compromís polític per part dels grups polítics santcugatencs de no afavorir l’activitat de productores d’armes a nivell local i declarar Sant Cugat com a municipi lliure d’indústria armamentista i el que comporta.

Amb la voluntat que la iniciativa sigui el més ampliament acceptada i aprovada, s’ha comptat amb la participació i assessorament de representants de diferents grups municipals (PDECAT-DEMÒCRATES, CUP-PC, ERC-MES, ICV-EUIA i PSC).

Per a més informació:

Pels mitjans que ho desitgeu, hi ha la possibilitat de realitzar una entrevista a Jordi Calvo, coordinador del Centre Delàs d’Estudis per la Pau. El seu telèfon és el 658.041.818 i la seva adreça de correu electrònic jcalvo@centredelas.org.

Per a més informació us podeu posar en contacte amb nosaltres al 93.411.19.47 o al 633.561.498.

Related publications