Durant la Junta General d’Accionistes del BBVA, celebrada el 13 de març de 2019, la plataforma anti-BBVA i Euskal Herriak Kapitalari Planto, van protestar davant el Palau Euskalduna de Bilbao. Les activistes que van participar en l’acció es van llençar pintura vermella per sobre, sostenint feixos de bitllets de 500 euros a les seves mans de forma totalment pacífica.

L’objectiu d’aquesta acció era visibilitzar el que s’anava a denunciar dins, mitjançant la intervenció de la Campanya Banca Armada, que és que les inversions de BBVA en el sector armamentístic són constants, quantioses i nombroses, i que, per tant, els seus beneficis estan tacats de sang.

El Departament de Seguretat del Govern Basc va sancionar a sis persones per aquesta acció pacífica i no-violenta en el context de la Junta d’Accionistes, aplicant la Llei Mordassa. Les condemnades i les organitzadores de l’acció van apel·lar les multes, entenent que la protesta i la mobilització social són drets fonamentals de la ciutadania. Dos de les sis persones condemnades han comparegut davant el tribunal aquest dilluns al matí.

Des de la Campanya Banca Armada volem mostrar la més absoluta solidaritat amb les activistes que van protagonitzar l’acció i els seus col·lectius, que tan bona feina de denúncia realitzen any rere any, i rebutgem totalment la repressió i l’aplicació de la Llei Mordassa, que té com a objectiu últim la desmobilització de les persones i els col·lectius represaliats.

21/10/2021

Linia de recerca :
Ja han començat els Dies d'Acció Global sobre la Despesa Militar!